پیلاتس چیست؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۸
توسط جوزف پیلاتس ، از مونشن گلادباخ ، آلمان توسعه داده شد. پدرش ژیمیناست و مادرش طبیعت گرد بود.
پیلاتس چیست؟
.

در طول نیمه اول قرن بیستم ، او نظامی را توسعه داد که هدف آن تقویت ذهن و بدن انسان بود. پیلاتس معتقد بود که سلامت روان و جسم با هم ارتباط دارند.

در جوانی او بسیاری از رژیم های تربیت بدنی موجود در آلمان را تمرین کرده بود و از این رو روش خود را توسعه داد. این ارتباطات مشخصی با فرهنگ بدنی اواخر قرن نوزدهم دارد ، مانند استفاده از دستگاه های خاص و ادعا می کند که این تمرینات می تواند سلامتی را درمان کند.

پیلاتس گفت که این روش را در زمان جنگ جهانی اول ، هنگامی که او در اردوگاه کارآموزی ناکالوئه در جزیره من نگهداری می شد از آنجا الهام گرفت ، وی روش خود را به مدت چهار سال در آنجا توسعه داد.

جوزف پیلاتس روش خود را با تجهیزات مختلفی همراه کرد ، که اصطلاح "دستگاه" را برای آنها به کار برد. هر دستگاه برای کمک به تسریع روند کشش ، تقویت ، هم ترازی بدن و افزایش قدرت هسته ای شروع شده توسط حصیر طراحی شده است.

معروف ترین و محبوب ترین دستگاه امروزی ، اصلاح کننده ، در اصل اصلاح کننده جهانی نامیده می شد که به درستی به دلیل "اصلاح جهانی بدن" نامگذاری شد.

سرانجام پیلاتس دستگاه های دیگری را طراحی کرد ، از جمله کادیلاک ، صندلی Wunda ، صندلی "الکتریکی" بالا ، اصلاح کننده ستون فقرات.

پیلاتس دو کتاب در رابطه با روش آموزش خود منتشر کرد:

سلامتی شما: یک سیستم اصلاحی ورزشی که در سال ۱۹۳۴ انقلابی در کل زمینه تربیت بدنی ایجاد می کند و در ۱۹۴۵ به زندگی از طریق کنترولوژی بازگشت.

اولین شاگردان وی به تدریس روش های وی ادامه دادند ، از جمله: رومانا كریزانوفسكا ، كتی گرانت ، جی گریمز ، رون فلچر ، مری بوون ، كارولا تریر ، باب سید ، ایو جنتری ، بروس كینگ ، لولیتا سان میگوئل و مری پیلاتس ، خواهرزاده جوزف.

پیلاتس معاصر شامل پیلاتس "مدرن" و پیلاتس"کلاسیک / سنتی" است.

پیلاتس مدرن تا حدی از آموزش برخی از دانشجویان نسل اول ناشی می شود ، در حالی که پیلاتس کلاسیک با هدف حفظ اثر اصلی همانطور که جوزف پیلاتس به آن آموزش داده است.

پیلاتس نوعی ورزش کم تأثیر است که هدف آن تقویت عضلات و در عین حال هم ترازی و انعطاف پذیری وضعیتی است.فواید پیلاتس

فواید پیلاتس بسیار زیاد است. این شامل بهبود انعطاف پذیری ، تعادل عضلات در هر طرف بدن شما ، بهبود وضعیت بدن ، هماهنگی و تعادل بهتر ، افزایش ظرفیت ریه ، افزایش تمرکز ، افزایش آگاهی از بدن ، مدیریت استرس ، و جلوگیری از آسیب و توان بخشی است. یکی از مهمترین مزایای آن افزایش قدرت عضلانی و همچنین شانه ها ، بازوها ، پاها است. علاوه بر این ، پیلاتس را می توان در هر مکان تمرین کرد و برای هر بدن در هر سنی مناسب است.

اصول اصلی پیلاتس عبارتند از: تمرکز ، کنترل ، مرکز ، تنفس ، دقت و جریان.

حرکات پیلاتس معمولاً هسته را هدف قرار می دهند ، اگرچه این تمرینات مناطق دیگر بدن شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. شما می توانید پیلاتس را با تجهیزات یا بدون آن انجام دهید

سونجا هربرت ، مربی پیلاتس می گوید: "پیلاتس یک روش ورزشی تمام بدن است که به شما کمک می کند همه کارها را بهتر انجام دهید."

"این باعث تقویت و تثبیت بدن شما می شود ، که پایه و اساس شماست ، بنابراین شما می توانید در حین بهبود وضعیت ، انعطاف پذیری و تحرک خود ، به طور موثر انجام دهید." یک تمرین معمولی پیلاتس ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است.

۱. کلاسهای پیلاتس دو نوع مختلف دارد: کلاسهای تشک و کلاسهای اصلاح کننده.

شما با کلاسی روبرو خواهید شد که متشکل از تشکی است که ضخیم تر از تشک یوگای استاندارد شما است ،

نقاط فشار بالشتک یا دستگاهی به نام اصلاح کننده است که یک سکوی کشویی است و دارای میله پای ثابت ، فنرها ، و قرقره هایی که مقاومت ایجاد می کنند. قبل از اینکه به تمرین خود بپردازید طرز کار آن ها را بیاموزید.

تمرکز هر دو گزینه بر روی مفهوم کنترل است نه اینکه باعث تکرارهای بی پایان یا خستگی عضلات شوید.

در پیلاتس ، عضلات شما در تلاشند تا در برابر نیروی جاذبه و (در مورد اصلاح کننده) مقاومت فنرها یا باندها بالا بروند ، هدف نهایی تقویت و جدا کردن عضلات مناسب است. هدف شما باید این باشد که وقت خود را به تمرینات اختصاص دهید

هدر اندرسن ، بنیانگذار پیلاتس نیویورک می گوید: "تجربه اصلاح طلبان شاید سرگرم کننده ترین چیزی باشد که در یک کلاس پیلاتس خواهید داشت. "این دستگاه به شما مقاومت بیشتری می دهد که تمرین شما را به چالش می کشد. اغلب احساس می کنید در حال پرواز"

همچنین بسیاری از تمرینات الهام گرفته از پیلاتس مانند SLT ، بروکلین بادیبرن و استودیو MDR وجود دارد که به عنوان "کلاسیک" پیلاتس شناخته نمی شوند اما مزایای مشابه بسیاری دارند.

صرف نظر از اینکه چه کلاسی را انتخاب می کنید ، حتماً به مربی خود اطلاع دهید که شما یک مبتدی هستید. به این ترتیب ، آنها می توانند در کل کلاس شما را تحت نظر داشته باشند و اصلاحات یا تنظیمات فرم را ارائه دهند.

۲. چند نکته دیگر برای دانستن وجود دارد ، اما احتمالاً در اکثر کلاسهای تشک Pilates مبتدی نمایش داده نمی شوند.

بسیاری از کلاسهای تشک پیلاتس به تجهیزات دیگری غیر از تشک که معمولاً ارائه می شود ، نیاز ندارند. اما طبقات دیگر می توانند علاوه بر اصلاح کننده از تجهیزات مختلفی نیز استفاده کنند.

رایج ترین تجهیزات Wunda ، یک صندلی کم ارتفاع با فنر و فنر ، کادیلاک ، اصلاح کننده ستون فقرات ، صندلی بلند و حلقه ای که شما اغلب برای ایجاد مقاومت از بین پاها استفاده می کنید.

هربرت می گوید: "در بیشتر کلاس ها ، شما به طور معمول از اصلاح کننده ، صندلی ، دایره جادویی ، اصلاح کننده ستون فقرات و نسخه کوچکتر کادیلاک به نام برج واحد استفاده خواهید کرد".

۳. در طول کلاس احساس می کنید ماهیچه هایتان می سوزند و احتمالاً روز بعد درد می کند.

اگرچه ممکن است تمرینات با شدت بالا مانند پرش با حرکت اسکات یا بلند کردن دمبل های سنگین را انجام ندهید ، اما معمولاً تمرینات با وزن بدن که کلاس های پیلاتس ارائه می دهند بسیار شدید است.

فواید پیلاتس برای سلامتی چیست؟

گزارش های زیادی در مورد فواید پیلاتس برای سلامتی وجود دارد. با این حال ، تعداد کمی از اینها مورد بررسی دقیق علمی قرار گرفته اند و نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

پزشکان می گویند پیلاتس منظم می تواند وضعیت ، وضعیت عضلانی ، تعادل و تحرک مفاصل را بهبود بخشد و همچنین استرس و تنش را از بین ببرد.

برای ورزشکاران نخبه ، از جمله رقصندگان ، پیلاتس می تواند با ایجاد قدرت و انعطاف پذیری در کل بدن ، تمرینات را تکمیل کند و به کاهش خطر آسیب کمک کند.

آیا پیلاتس می تواند به کاهش کمر درد کمک کند؟

برخی شواهد نشان می دهد که پیلاتس می تواند درد را در افراد تسکین دهد. استفاده از دستگاه فرد را قادر می سازد تا تمرینات را با پشتیبانی انجام دهد.

برای اینکه این تمرینات موثر باشد ، باید متناسب با فرد باشد و توسط یک متخصص بهداشت واجد شرایط ، بررسی شود. معلمان پیلاتس از نظر پزشکی واجد شرایط نیستند و نمی توانند درمانی را تجویز ، درمان یا ارائه دهند.

آیا پیلاتس می تواند به کاهش وزن من کمک کند؟

پیلاتس به عنوان یک فعالیت تقویت کننده عضلات طبقه بندی می شود ، که می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. شدت کلاسها ممکن است متفاوت باشد: آنها می توانند ملایم ، یا پویا باشند و یک تمرین کامل ارائه دهند.

اگر می خواهید وزن کم کنید به شما توصیه می شود پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم و برخی فعالیت های هوازی مانند شنا ، پیاده روی و دوچرخه سواری ترکیب کنید.

آیا می توانم با انجام پیلاتس به خودم آسیب برسانم؟

پیلاتس نوعی ورزش کم تأثیر است ، بنابراین آسیب دیدگی غیر معمول است. با این حال ، یافتن یک معلم واجد شرایط و یک کلاس متناسب با سطح آمادگی و توانایی شما بسیار مهم است.

معلمان پیلاتس از نظر پزشکی واجد شرایط نیستند ، بنابراین اگر در حال بهبودی از آسیب دیدگی هستید ، به شما توصیه می شود قبل از شروع کلاس با یک پزشک عمومی یا یک متخصص بهداشت مربوطه در مورد مناسب بودن برخی تمرینات یا حرکات مشورت کنید.

تفاوت بین پیلاتس و یوگا چیست؟

در حالی که روش ها متفاوت است ، پیلاتس و یوگا هر دو قدرت ، تعادل ، انعطاف پذیری ، حالت و تنفس مناسب را ایجاد می کنند.

هر دو سیستم بر ارتباط بین سلامت جسمی و روانی تأکید دارند ، اگرچه یوگا تأکید بیشتری بر آرامش دارد و از مدیتیشن استفاده می کند. پیلاتس هم روی دستگاه و هم روی تشک انجام می شود ، در حالی که یوگای کلاسیک به تجهیزات خاصی احتیاج ندارد.

تمرینات پیلاتس در یک حرکت حرکتی انجام می شود بدون اینکه حالت های ایستا مرتبط با یوگا داشته باشید.

انتخاب کلاس پیلاتس

پیلاتس را می توان در یک استودیوی اختصاصی پیلاتس با دستگاه ، یا در یک مکان باز با تشک و تجهیزات کوچک آموزش داد. پیلاتس می تواند بصورت خصوصی یا در گروه های کوچک تدریس شوند که بیشتر کلاس ها ۶۰ دقیقه طول می کشد.
..