دئودرانت را قبل از تمرینات ورزشی استفاده کنیم یا بعد از آن؟

۱۳۹۹/۵/۱۴

ورزش کردن و عرق کردن همیشه همراه یکدیگر هستند و از آنجایی که هیچکس نمی خواهد به عنوان کسی که همیشه بوی عرق می دهد شناخته شود، پس تقریبا تمام افرادی که به باشگاه های ورزشی می روند استفاده از دئودرانت برایشان یک امر ضروری است.
عرق کردن یک پروسه طبیعی است وقتی که شما تمرینات ورزشی انجام می دهید عرق کردن راهی است که بدن برای خنک کردن و جلوگیری از گرمازدگی به کار می بندد. برخی می گویند با عرق کردن برخی سموم هم از بدن خارج می شوند. پس بنابراین استفاده از دئودرانت های ضد تعریق که از انجام کار طبیعی بدن جلوگیری می کند، بد نیست؟
استفاده-از-دئودرانت-هنگام-ورزش
وقتی گرمتان می شود، بدن از غدد عرقی رطوبت خارج می کند تا شما را خنک کند. اگر شما از دئودرانت استفاده کنید آلومینیوم موجود در آن غدد عرق را مسدود کرده که مانع جاری شدن عرق در آن منطقه می شود. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی از عرق کردن خنک کردن شماست و از آنجائیکه که زیر بغل تنها جایی از بدن نیست که دارای غدد عرقی است بدن شما هنوز می تواند برای پایین آوردن دمای بدنتان هنگام ورزش راهی پیدا کند.
پس می توان از دئودرانت های ضد تعریق هنگام ورزش استفاده کرد تا از ایجاد بوی بد عرق جلوگیری شود. و همچنین نگران جلوگیری از خروج سموم بدن از طریق عرق نباشید چرا که فقط مقدار بسیار کمی از سموم از این طریق دفع می شود.

..